Julskinka?



Är inte det minsta förvånad. Hur tror ni egentligen att det ser ut på grisfarmar och köttgårdar i Sverige, i världen!? Jo det ser ut såhär! Hoppas att ni väljer ett vegetariskt julbord i år. Hur gott du än må tycka att julskinka är, hur billig, hur ekologisk eller hur svensk den än må vara. Är det verkligen värt allt djuren får utstå? Djurättsalliansen har under två år besökt gårdar i Sverige, dom har bland annat filmat på en gård som ägs av Swedish Meats ordförande. Den gården och ett 90 tal grisfarmar är nu polisanmälda.
 

KOLLA PÅ FILMEN HÄR. 







Kommentarer
Postat av: GS

Nu ska du inte dra alla över en kam! Alla djurhållare missköter inte djuren bara för att några rötägg gör det. Så jag kommer att fortsätta tugga på mina skinkstutar.

2009-11-26 @ 16:29:50
Postat av: vasso

Blev helt knäckt av dom där filmerna!!! Fy fan säger jag bara, fy fan!!!!!!!!!!

2009-11-26 @ 17:23:01
URL: http://vasso.blogg.se/
Postat av: Stefan Falkelind

Jag blev inte heller förvånad. Det där var inga enstaka exempel utan det är ett systemfel som gör att grisar far så illa. Ingen julskinka här inte.

2009-11-26 @ 18:13:39
URL: http://falkelind.blogg.se/
Postat av: Siolia

GS, det kan möjligtvis vara så. Men hur förklarar du att 90 gårdar av 100 blir polisanmälda? Hur förklarar du bilder vi matas av hela dagarna med djur i kött industrin som far illa? Jag förstår att människor tänker som du, man VILL inte inse hur det egentligen ligger till. Men jag skulle aldrig våga chansa. Visst, du kanske äter en glad gris..kanske..men med största sannolikhet gör du det inte.

2009-11-26 @ 18:34:19
URL: http://siolia.blogg.se/
Postat av: GS

Vänta en vecka eller två så ska vi se hur många av anmälningarna som är kvar och hur många som är nerlagda. Skulle tro att det blir ett par kvar som det väcks åtal på, och dom förtjänar det också. Bröt inte djuralliansen sig in i 200 gårdar och hade "anmärkningar" på knappt 100 varav dom anmälde 82? Vart är listan på det 100talet som inte fick några "anmärkningar"?!

Det finns lika många bra bilder på djurhållning som dåliga, men dom får inte samma genomslagskraft i media som dom dåliga. Har varit in i många besättningar runt om landet både gris och nött både arbetat och på besök. Och visst har jag sett rötögg bland bönderna, men inte i den omfattningen som den här sk "dokumentationen" vill påskina.



Det vart ett långt inlägg av mej det här, men det är ett ämne som tål att debatteras. Sen om kommentarsrutor är rätt plats... //GS

2009-11-27 @ 18:55:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0