"Julklapps katten"

Nämen! var ett tag sedan jag skickade in min tatuering till Bakomblacket.blogg.se, hittade sidan och tyckte ideén var så jäkla rolig! Härlig blogg :D Och nu såg jag att hon hade lagt upp min lilla story och min tatuering. Kul kul.

Men det var inte det jag skulle skriva, jag ville bara säga att jag blir så otroligt ledsen när jag nu letar katt på blocket och ser alla dessa annonser om äldre katter som måste säljas, hitta nya hem, bortskänkes "julklapps katten" Usch! Jag tror inte ens hälften av alla ägare på riktigt orkar ta reda på om det nya hemmet blir ett bra hem. Katten passar inte med de andra katterna, katten måste bort illa kvickt, katten vill ha mer sällskap, katten vill bo själv utan andra djur. Tror det är väldigt enkelt att skaffa en katt - man gör det utan tanke på att dom visst kräver mycket jobb. Och sedan är de lätt att tröttna och sälja på blocket för 100:-

Har du fått sälja din katt?
Hur bar du dig åt när du valde nytt hem?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0