Äntligen

Oj!! Här uppdateras det för fulla muggar ;P
Jag har inte ens skrivit att vi bokat en resa till New York och Island den 12.e september. Hade det varit tråkiga mulna dagar hade jag bloggat om det men nu har jag fullt upp med solen och häng med vänner. Vi ska vara tre dagar på Island, och 7 dagar i New York. Ska bli så sjukt roligt :D Jag har verkligen velat åka till New York hur länge som helst, det har varit högst på min rese önskelista länge länge. Och NU blir det av. Island är så otroligt vackert, så är verkligen glad över att få åka dit igen. Och nu Med Semy och Mamma!



Lite mer info för den som är extra resenyfiken:

Vi åker från Trondheim med Icelandair. Jäkligt bra tips för dig som vill ha fler alternativ än resor från Arlanda (iallafall om du bor i Östersund) Från Östersund tar vi nabotåget, vi hade jäkla tur med att tågtiderna passade perfekt. Går på runt 500-600:- tur och retur med tåget. Flygbiljetten kostade någonstans mellan 5000-6000:- Eftersom att det är mellanlandning på Island så kostar det inget extra för oss att vara där några dagar. Mer än hotellnätter då :)


I Reykjavik bor vi på Cabin Hotel, lite utanför själva centrum, ett 2 stjärnigt enkelt, helt okej hotell. Vi ska bara slappa på Blue Lagoon och spana ut över lavaklädda landskap. I New York bor vi på Astor On The Park, 3 stjärnigt hotell vid Central Park. Vi fick hjälp på 1 way 2 travel att boka allt :) Så denna gång har jag knappt ett finger med i spelet. Rätt skönt att slippa ha huvudvärk över om jag valt rätt. Litar på vad någon annan säger - för en gångs skull ;) Nu måste jag bara fixa ett nytt pass!




Jag och Semy var en sväng på Andersön igår.




Maten på gamla News (eller heter det News igen nu?) är SUPERGOD! 75:- under Lunch.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0