Filmsnuttar och massa bilder

aha, jag har så många små filmsnuttar som jag skrattar så mycket åt. Semys största mission med hela resan var att mata alla djuren. Varenda ko, fågel, get, hund, åsna, häst. Alla skulle få vatten eller mat. Det var dock bara hundarna som drack. Resten av djuren sprang sin väg ganska rädda. Så skrattade gott när han kläcker ur sig "vi kanske kan mata dom" Det kan nästan sammanfatta hela resan!

Den uppsydda tröjan jag fick av Rigmor och Sali.

Fato, hon städade och lagade våran mat :) Det godaste jag ätit någonsin.

Ramon, en kille jag träffade nere på stranden. Han sålde prylar och smycken och han fixade även gänget som spelade trummor på våran fest med Salious familj.
Inte bara djuren älskar Semy, han skaffar sig vänner överallt :)
Haha. Paparazzibilder på mig??
I mosken vi besökte var det slöja och kjol på!
Promenad längs stranden i Saly.

I Mbour hittade vi denna kvinna och hennes butik. Här beställde vi den vita och oranga tröjan.
Gänget som spelade trummor på festen.

En dålig bild på barnen på gatan. Måste verkligen ha en bättre kamera!
Promenad i Dakar
Hemma hos Fato. Mannen gjorde smycken till mig och Rogmor.
Semy med en av alla sina vänner ;)
Jag och Semy med Fatos mormor.
Min fina klocka :)
Glada barn på gatan :)
Tänk att ha en sånhär buss? :D
Lokaltrafik i Senegal :P
På stranden
Fina stenar. Plockade flera påsar med snäckor.
Ser ni vilken god mat vi fick?
En av alla fina hundar

Åsnor överallt, men dom var duktiga att se sig för innan dom gick över vägen

Ännu en katt att mata ;)
Stoskholm???

Kommentarer
Postat av: MELI - Musik/Frisyr/Mode/Makeup!

Dagens blogg är utsedd och en ny omgång finns i samma inlägg. Vann du? Snabblänk till vinnarna och ny omgång: http://mmeeli.blogg.se/2011/march/tisdagens-vinnare-1.html

KRAM

2011-03-22 @ 18:20:32
URL: http://mmeeli.blogg.se/
Postat av: Alexis

Sv: Vi såg "The Next Three Days"

Coola bilder!

2011-03-22 @ 18:27:24
URL: http://ekkis.se
Postat av: Mimmi

Åh va mkt fina bilder !! :)

2011-03-22 @ 18:53:37
URL: http://mimzzan.blogg.se/
Postat av: denise - från en stund till en annan.

Åh, vad många fina bilder! Bodde ni hos en familj där? Eller bjuder dem in en? Hade varit kul att göra en sån resa där man verkligen får vara med och se hur dem lever och har det! :D men det kanske är någonting man bokar innan? :)

2011-03-23 @ 23:18:23
URL: http://ddeenniissee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0