Många minnen från Dakar

Jag känner mig så privilgerad som får vara med på denna resa. Men också väldigt bortskämd och skyddad i sverige, jag lever ett låtsas liv där i ett låtsas land. Människoran som lever här, dom lever på riktigt. Det finns så mycket jag vill berätta och många bilder jag vill visa. Men som det är nu tar det 30-45 min att ladda upp en bild. Jag lever iallafall, så ni vet :)


Kl 08:00 tog jag en löptur ner till havet, det är svårt att springa med en stekande sol i huvudet. Men det var skönt. Jag plockade en massa vackra snäckor och snäckskal som ni ska få! Fick inte vara själv en enda sekund på stranden. Haha. Människor överallt som ville visa deras små stånd med smycken och prylar. Men jag älskar det! Att prata och skratta. Även fast jag inte pratar ett dugg franska. Väl hemma vart det några längder i poolen och nu har jag legat i solen. Vi trivs så himla bra här.


Igår var vi in till Dakar. Också där såg vi en massa men vet inte namnen på allt jag sett. Det får bli lite efterforskning på det när jag kommer hem. Men vi var vid en sjö som heter Lac Rose, googla det så får ni se något fint :) Vi handlade lite på en marknad där alla skriker ut vad dom säljer, dom drar och sliter och vill visa sina butiker. Skulle kunna gå där hela dagen. Det är ett spel, och inget att ta illa upp för. Visst det är jobbigt att säga nej tusen gånger. Men också någonting att genomleva tycker jag. Det här till upplevelsen att vara här. Det är minnen för livet. Jag vill inte missa någonting. Men det var inte lika roligt för det andra, som mest blev arga :P Semy pallar inte med det.

saknar er där hemma. Saknar att lägga upp bilder också så mina andra läsare kan få vara med på resan <3


Kommentarer
Postat av: Kassy - HUMORBLOGGARE

Hejsan!

Jag har nämligen nått upp till mitt 500:de inlägg just nu och det ska firas med att det är både dagens blogg & frågestund.

För mer instruktioner läs blogg, klicka på hemsidan och du kommer direkt dit. Blir super glad om du är med på nån av dom;)

//Kassy - HUMORBLOGGARE

Postat av: ella

kikade på Lac Rose,vilken färg!!=)

2011-03-10 @ 19:00:02
URL: http://farytaleinblue.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jättefint!

Ser verkligen fram emot att höra allt spännande om resan när du kommer hem =)

2011-03-10 @ 20:25:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0