En såndär...dag

Hej foglossning :( Viste inte ens vad det var innan mitt besök hos barnmorskan idag. Jag var nog inte riktigt beredd på alla krämpor som skulle komma denna vecka. Än så länge har allt gått så bra, men nu känner jag mig verkligen gravid - gravid på det där osköna jobbiga tjocka svullna sättet. Det är inte lite små mysigt längre. Emma Thoren var här idag och skulle ta lite fina bilder på magen, det gick inte alls. Inte ens ett fejkat leende kunde jag få fram. Kläderna sitter fult och håret är stripigt. Vi intalade oss att det kommer gå bättre en annan dag, kanske till helgen? Får hoppas humöret är lite bättre då.

Min barnmorska skickade en remiss till sjukgymnasten, talade om hur jag ska gå och sitta för att inte få mer ont. Och i samma veva frågade hon om det inte var bättre att sjukskriva mig. Det är inte riktigt vad jag planerat 3 månader innan förlossningen. Så sjukgymnast får det bli, och så får jag börja använda huvudet och lyssna på min kropp. Har också hunnit med att möblera om sovrummet, med Emmas hjälp såklart. Jag själv har ingen energi till nåt - mer än att hitta fel och brister på allt. Tur det då finns någon som har alla lösningar!! :) Spjälsängen är till och med på plats, lite tidigt kanske. Men nu vet vi hur vi kan möblera. Känns märkligt att det snart kommer att sova någon där...


Kommentarer
Postat av: kickan

Härliga bilder :)

2012-04-18 @ 21:44:16
URL: http://kick86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0