Äntligen!

Stenhård mage och ont som FAN i svanken. Det är vad man får som gravid vankandes omkring på IKEA. Jag kommer ihåg att jag undrade lite på föräldrargruppen varför jag var den enda (tillsammans med pratar om sig själv helatiden paret) som har ont, jag har ont någonstans hela tiden. Jag har inget att jämföra med heller, och dålig på att förklara mitt onda för min barnmorska..ska det göra ont jämt nu? Sen kom jag på att jag kanske är alldeles för dålig på att ta det lugnt, jag vilar inget mitt på dagen som min barnmorska säger att jag ska. Jag bär och går och står och..ja..det är nåt hela tiden. Det är kanske inte så konstigt att jag har ont..

Iallafall, IKEA, äntligen är min byrå på plats. Tillsammans med himmelsängen som vi var tvugna att hänga upp i ren nyfikenhet :) Kom hem med spjälskydd, 3 olika set sängkläder till hennes säng och gosedjur - en uggla, igelkott, fingerdjur. Nattlampa, andra leksaker, filt. En blommig liten mössa och en syrenlila klänning från Kapphal´s märke newbie + en massa massa mer. Mamma och pappa har köpt allt. Så snällt :) ♥ Utöver det blev det sängkläder till oss och nya täcken, prydnadskuddar, hyllor till badrummet och några askar. Semy vill att vi ska koncentrera oss på ett rum i taget - istället för att göra som jag gör nu, grejar lite här och lite där. Han har rätt såklart. Nu känns vardagsrummet väldigt tomt när sovrummet fick så mycket fint. Vi har fortfarande inga gardiner trots att vi satt upp gardinstänger för länge sen. Haha. Nu tar jag snart ner dom och inser att vi inte behöver gardiner..

Vårat hem börjar äntligen på att kännas som ett hem :) Den stora lägenheten på 106 kvm, och de vita tomma rummen börjar bli mysiga på ett sätt som dom aldrig varit förut. Det känns äntligen möblerat. Massa kvar, men inte så oändligt mycket som det har känts förut.


Går inte att lägga upp bild nu - men kommer några så fort de går..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0