Ändrade planer

Idag är en riktigt bra dag! Jag har känt mig så låg sista tiden, när jag fick veta att jag var gravid hade vi en planerad resa till Sydafrika, 3 veckor i mars. Vi skulle precis betala flygbiljetter och hade bokat safari och boende några dagar i Kapstaden. När jag förstod att jag inte ville åka pga att jag inte vill känna mig otrygg i ett annat land, om någonting skulle hända med bebisen. Skumpa runt på safari och inte riktigt veta hur jag kommer att må i mars. Det skulle bli ett äventyr och vi skulle bila längs kusten 1 vecka. Men det här är min första graviditet, jag kanske kommer ha en massa frågor, jag kanske börjar blöda, jag kanske...ja ni fattar. Alla dessa kansken..


Det känns nog läskigt att vara gravid även fast jag befinner mig i Sverige. Så jäkla trist att min drömresa inte skulle bli av, och jag har nog varit mer ledsen över det än vad jag har velat erkänna. Alla mina vänner kommer resa nu i vår, roliga resor som jag också vill göra. Jag måste bara tänka om nu. Jag vet att jag vill resa, och jag kommer att göra det innan mars då jag inte längre kan flyga. Men jag måste bara planera om, en trygg charter med bara sol och bad. Avslappning och inga spännande farliga äventyr, mysigt lugn och lata dagar får det bli istället. Det kan också bli bra! Det kommer att bli bra! Jag måste sluta tänka på allt jag inte kan göra och tänka på alla möjligheter och vilket nytt spännande liv vi är påväg att få ♥


Idag är en sådan dag - tänk om tänk rätt.








Kommentarer
Postat av: Ada

men så underbart att vara gravid! Resa kan du väl göra sen!

2012-01-05 @ 14:13:54
URL: http://minsemesterblogg.blogspot.com
Postat av: m

Inget konstigt alls att det kommer massa tankar som man nästan inte vill erkänna att man har.. Fullt normalt! :) Det är nu det börjar- livet som orolig, först för bebisen i magen och sen för bebisen utanför magen, barnet, dagisbarnet, skolbarnet, tonåringen.. Huvva! haha.. ;) Allt blir som det blir.. eller som min kompis säger- det blir som det ska. Kloka ord, som är bra att ta in lite extra ibland. Kram!

2012-01-08 @ 20:41:53
URL: http://minavalmittliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0