Bibis mage och min mage..

Bibi har varit hos veterinären, lite strul med magen så jag måste lämna in avföringsprov. Den som bestämt att det ska lämnas in utan någon kattsand på - har inte själv katt. Hur ska det gå till? Igår försökte jag plocka upp bajset med en gaffel och lixom skala av sanden. Men lite kladdigt och blev inte mycke kvar att skicka in :( Nytt försök idag!


Jag kan för allt i världen inte förstå det jag läser och hör om hur kvinnor mått så bra i sina gravida kroppar, att dom äntligen slapp dra in magen, att det var ok att se ut hur som helst. Jag hatar det! Jag trivs inte när mina kläder sitter åt, när mina kinder är runda, när rumpan sväller till dubbla storleken och hakan hänger. Hur ska jag stå ut i ytterligare 5 månader.


Lite solbränna från Mexiko och två veckor lugn och ro på stranden kanske ger mig lite perspektiv. Att få glida runt i klänningar och slippa min tajta vinterjacka ska bli skönt.

Haha jag skelar på bilden? :P


Kommentarer
Postat av: Elin

Jag tycker att gravida kvinnor är det vackraste som finns!

Postat av: m

Blir ju lätt så att man skelar när man tittar rakt mot mobilens lilla kamera ;) Jag ser likadan ut när jag fotar mig med mobilen.. haha. Hoppas du snart trivs lite bättre med mammakroppen! Skönt nu med den kommande resan :)

2012-01-22 @ 21:42:31
URL: http://minavalmittliv.blogg.se/
Postat av: Emilie

Vad trist att inte trivas i mammakroppen. Och visst är det lite speciellt, men om du lyckas hitta kläder som sitter bra så kanske du känner dig fin ändå? Mjuka, men inte tighta? Jag tycker att det blev bättre lite senare i graviditeten när man är ordentligt stor (ok inte sista månaden kanske...), även om man inte blir smidigare direkt.

2012-01-23 @ 10:37:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0