v.16

Det blir ingen magbild ännu, har fortfarande inte bekanat mig med den. Den har bara varit indragen och instängd i mina jeans. Nu har jag dock köpt ett par jättesköna mammajeans på H&M! Och oj vad den syns, haha, börjar undra vart den magen helt plötsligt kom ifrån eller om jag bara inte gjort nr 2 på väldigt länge..

Nu väntar jag på ultraljudet som görs vecka 18-20. Jag är i vecka 16 nu. Det känns fortfarande mer läskigt än roligt. Jag vill inte tro att jag är en sån människa som hellre ser problem än lösningar, jag tycker att jag är så bra på att tänka positivt. Jag var och kollade på barnvagnar, haha, det gav mig hjärtklappning och ångest. Men det var ju första gången. Alla dessa frågor om lufthjul eller inte, ska vi bära vagnen upp och ner i trappor, färg och storlek. Jag vet inte vad jag tycker och skulle lika gärna kunna ge min syster Emma pengar så hon fick gå och köpa en. För mig är dom näst intill lika fula och klumpiga.

Resa då, hur går det med det? :) Jag har lovat mig själv en resa innan slutet på mars. Om ingen kan följa med får jag åka själv, till solen ska jag! Det tråkiga med att åka själv är ju att inte dela minnen med någon. Äta middag på kvällen själv och ta en mysig promenad på stranden..själv? Hmm. I värsta fall får det gå. Men helst inte. Jag ska ge er några alternativ jag funderar på så kan ni hjälpa mig välja? :)


Just nu står det mellan ett 4* hotell på Mombasakusten. 23/2 - 8/3. 2 veckor. På fina stranden Diani Beach. Frukost och middag på hotellet, 3 km till centrum. Känns lyxigt och blir långa dagar i solen på stranden. Visum måste fixas. Totalpris: 20.886:-



Eller 4* i Phan Thiet - Vietnam. 6/3 - 21/3. 2 veckor. Med jättefina deluxrum, frukost och havsutsikt. Stora gröna ytor och trädgård. Strand och pool, känns väldigt avslappnat och lugnt lite mystiskt. Mer kultur? 5,1 km till centrum. Visum krävs. Totalpris: 20.646:-



Eller 2* i Mexiko - Playa del carmen. 2 veckor. Litet mysigt och charmigt hotell mitt i smeten och 300 m till stranden. Inga måltider men här har vi nära till allt och kan gå ut och äta på kvällen, perfekta mixen av lata strand dagar och folkfyllda gator till kvällen. Inget visum krävs. Totalpris 16.000:-



Kommentarer
Postat av: Sofia

Vad spännande!!! I slutet på v 16 kände jag de första små sparkarna:)

Vad skönt med en riktig slapparresa! Bara sola, bada, sova och äta god mat....Kom på något liiite billigare så hänger jag på!:) Kram

2012-01-14 @ 12:46:07
Postat av: Malin

Du ska ju komma hit till osss juuuuu!

Saknar dig har!

Hoppas du har det bra, har inte kopt nagot thaikort an, skriver sa fort jag gjort det! :)



Kram

2012-01-15 @ 13:42:07
Postat av: m

Men ååh vilka underbara förslag du väljer mellan! Modigt att åka som gravid- jag hade varit för nojig för det haha.. (och menar inte att skrämma upp dig med den meningen!! bara berättar hur nojiga å rädda JAG funkar;P) Jag vill sååå gärna åka utomlands och få lite sol och bad.. dock räcker det för min del att vara borta EN vecka :)



Spännande att UL närmar sig! :) Ska ni försöka ta reda på könet? :)

2012-01-15 @ 21:00:35
URL: http://minavalmittliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0