Hemma i sängen igen..

Efter 5 timmar på förlossningen och efter att man undersökt bebis hjärtljud, tagit blodprover på mig, urinprov, vikt och blodtryck. Gjort ett ultraljud och sedan en tillväxtkontroll och sist MEN inte minst en hinnsvepning så fick jag gå hem. Dom misstänker inte havandeskapsförgiftning. Läkaren som gjorde hinnsvepning på mig beskrev känslan som att bli nypt. Det var säkert 20 gånger värre än så. Känns mer som den djävligaste mensvärken, någonting jag är glad att jag sluppit 9 månader nu!! Får hoppas att detta sätter igång förlossningen, känns drygt att bara gå och vänta på nåt jag vet kommer göra så in i helvete förbannat ont - så skulle vara skönt att bara få det överstökat.
 
Nu blöder jag en massa, ligger i sängen och vill ha glass, väntar på "pinvärkar" som läkaren sa att jag kunde få.
Vet ju inte hur det ska kännas men kanske märker om jag får det? Skulle inget hända nu och bebis vill vara kvar längre i magen blir det en ny kontroll nästa vecka. Åh, känns drygt..
 
 
Bibi har fått en ny matskål, hon är inte så nöjd. Hon måste nämligen plocka upp maten med tassen - så att hon inte ska äta för fort och äta bara för att det är lättsamt och tidsfördrivande. Nu måste hon jobba lite för maten.
En sån skulle man själv ha haft va? ;)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Elin

Hoppas bebis kommer snart :D

Och åh, fina Bibi <3

2012-07-11 @ 16:34:14
URL: http://cambiamento.blogg.se/
Postat av: m

Haha..men vilken blick liksom! ;)

Ja, en sån skulle jag behöva.. jag äter alltid alldeles för fort =/

2012-07-12 @ 19:50:16
URL: http://minavalmittliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0