v.38..

...och stor som ett hus. Nu kan jag på riktigt hålla med om att det är jobbigt och tungt att vara gravid. Det har gått så jäkla bra hela graviditeten, jag har ju länge kunnat göra allt det jag velat. Men nu börjar energin på att försvinna. Träffade min barnmorska idag, - 1 kg på vågen annars är allt hur bra som helst. Jag föddes 14 dagar för tidigt. Min syster gick över en dag med båda sina söner. Undrar just när våran lilla tjej vill komma :) Vi fixade babyskydd till bilen idag, nu fattas det bara att packa förlossningsväskan. Haha. Har pratat om den i flera dagar men det blir lixom inte av...
 
Förlossningsbrevet blev kort, vi vet ju inte alls vad vi kan förvänta oss eller hur någon av oss kommer att reagera. Jag har så svårt att se mig själv skrika av smärta och får panik, är mer en sådan som bara biter ihop och genomlider i det tysta. Allt blir en tävling för mig och jag är säker på att jag kommer reagera som att det vore ett uthållningstest. Jag är bra på att övertala mig själv om att jag är stark som en oxe och klarar allt. Vi får väl se hur det går ;) Kanske bryter ihop och totalvägrar föda :S
 
I förlossningsbrevet skrev vi iallafall bara att vi vill ha råd och tips under förlossningen av barnmorskan, Semy om hur han kan underlätta för mig på bästa sätt och jag hur jag ska andas och allt sånt (jag har inte läst nåt om förlossningar och inte kollat på en enda film, jag tar det som det kommer på plats) Jag vill bli informerad om när ryggbedövning kan ges och i den stunden ta beslut om jag behöver det eller inte. Annars vill jag bara ha lustgas och ingen annan smärtlindring i form av akupunktur eller annat. Jag vill inte brista så min barnmorska skrev en extra notis om att man på förlossningen får hålla koll på att det inte går för fort på slutet och att jag eventuellt får härda ut en värk innan jag krystar sista. Känns bra! Känns som att jag för övrigt bara får lita på personalen och ta det lugnt :)
 

Kommentarer
Postat av: Fanny & Felicia

Du är så fin Sara!

2012-06-27 @ 19:48:25
URL: http://ljuvligaskapelser.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0